Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is (industrieel) garen in het Spaans?

0 stemmen
Hierbij worden garens als polyester of nylon bedoeld. Yarns in het Engels.
Okt 14, 2014 geplaatst in Spaans door EmilioB

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
Als ik het goed begrijp is dit in het Nederlands:
Garen is een draad die wordt gemaakt door vezels te spinnen

garen = hilo

Un hilo es una hebra larga y delgada de un material textil, especialmente la que se usa para coser.
Een garen is een lange dunne draad van textiel, in het bijzonder gebruikt voor het naaien

voor afbeeldingen van yarns klik hier:
https://www.google.nl/search?q=Yarns&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=7ho9VLeuGtDvavXOgqgP&ved=0CDsQsAQ&biw=1440&bih=785

Als het weer niet klopt eventje melden, dan zoek ik verder.
Okt 14, 2014 beantwoord door spanishjohan
Okt 14, 2014 geselecteerd door EmilioB
Weer bedankt voor je snelle reactie!!
Hilos zijn garens van textiel.

Ik zoek de verzamelnaam voor synthetisch / industrieel garen, zoals polyester of nylon.

Zo ziet het eruit:

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=jXyBsr9S9Y1HEM&tbnid=O3csgJ0fFKafTM:&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.noy-engineering.com%2Findustrial-yarn&ei=lSQ9VKi0LMawPLjTgGA&bvm=bv.77161500,d.ZWU&psig=AFQjCNHTBUBgv_NusKco91Bt8kkZn9FnBw&ust=1413379597017765

Alvast enorm bedankt voor je moeite!!!
Dus eigenlijk zijn het industrial yarns.
La fibra acrílica es una fibra sintética (acrilvezel is een syntethische vezel), maar dit bedoel je waarschijnlijk niet.
Ook via Real Academica Española kom ik niet verder dan:
industrial yarns = hilo industrial

zie voor afbeeldingen:
https://www.google.nl/search?hl=nl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=785&q=hilo+industrial&oq=hilo+industrial&gs_l=img.12...1792.5469.0.8144.15.6.0.9.9.0.479.1035.3j2j4-1.6.0....0...1ac.1.55.img..8.7.1039.2416rLoqSJg
Dankjewel!!
Je links zijn in iedere geval erg behulpzaam, ook voor toekomstige vertaalproblemen. Zelf dacht ik ook aan fibra sintetica of hilo industrial, ik ben blij met jouw bevestiging van mijn vermoeden.
Als je in de toekomst nog vragen/vertalingen hebt dan gewoon even aankloppen op de vraagbaak. Ik ben net gepensioneerd dus zeeën van tijd.
Geweldig zal ik zeker doen, bedankt!

Gerelateerde vragen

1 antwoord 79x bekeken
1 antwoord 74x bekeken
2 antwoorden 381x bekeken
Aug 12, 2014 geplaatst in Spaans door yosey
...