Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Ik wil graag weten wat Derich en enrich betekend

0 stemmen
Het is technisch Engels om carburateurs te synchroniseren
Aug 10, 2016 geplaatst in Nederlands door Ariebrouwer

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
Enrich  = verrijken. Het zelfstandig naamwoord = enrichment = verrijking.
Het gaat over de temperatuursensor in een cilinderkop die het brandstofmengsel.verrijkt als de temperatuur stijgt.
Ik neem aan dat 'derich' het tegenovergestelde is, dus het brandstofmengsel verarmt (vermindert).
Aug 10, 2016 beantwoord door spanishjohan
Aug 10, 2016 geselecteerd door Ariebrouwer

Gerelateerde vragen

1 antwoord 220x bekeken
2 antwoorden 181x bekeken
1 antwoord 175x bekeken
...