Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

wat is een stift in het frans?

0 stemmen
Ik  denk crayon.
 maar dat is het zelfde als een potlood.

Ik begin echt te twijfen.


( Fijn  2018 gewenst ).

LXE
Dec 31, 2017 geplaatst in Frans door LXE*****
Dec 31, 2017 gewijzigd door LXE*****

1 Antwoord

+1 stem
 
Beste antwoord
Stift heeft verschillende betekenissen:
1) vulling voor een balpen of vulpotlood = le feutre
2) pen met een vulling van vilt met inkt (bv. viltstift) = le marqueur
3) graveerstift = le stylo (de gravure)
4) griffel (schrijfstift van leisteen) = la plume
5) krijtstift (krijtje) = le craie
6) potlood = le crayon

Dus kijk goed wat voor een stift je wilt vertalen.
Dec 31, 2017 beantwoord door spanishjohan
Jan 1, 2018 geselecteerd door LXE*****
Ok:,
Ik denk dat1en2er meer op lijken.
Fijn 2018 gewenst!!!
LXE
Een nieuw jaar begin je met een lach op de mooiste dag.
:-)   :-)

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 479x bekeken
1 antwoord 214x bekeken
3 antwoorden 435x bekeken
...