Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is bijkeuken in het Engels??

+1 stem
Mijn leraar zegt dat bijkeuken utility room is maar op vertalen.nu vind ik scullery als betekenis. Wat is goed
Mar 16, 2012 geplaatst in Engels door Quinten van der Zand
scullery zou passen in een groot en voornaam herenhuis waar er in de staf iemand was alleen om afwas te doen

4 Antwoorden

+2 stemmen
 
Beste antwoord
pantry, zou mijn keus zijn

utility room is de plek waar de waschmachine en zo staat
scullery is meer een afwaskeuken
pantry is waar de extra voorraden staan
Mar 16, 2012 beantwoord door mollandaise
a 'pantry' is a room or closet where bread and other provisions are kept.It can also be a room near a dining room where chinaware and glassware is kept. (it is in fact a walk in closet ) A scullery is a place where kitchen utensils are cleaned and kept. It can also be a room near the kitchen where coarse (rough and heavy) kitchen work is done.  Up to you to choose the right translation depending on what is meant by 'bijkeuken'. Then be careful in translations as there is sometimes a difference use of words in UK, American or Australian English.
+1 stem
utility room is een kamer waar voorwerpen worden bewaard die je niet elke dag nodig hebt
scullery is een kamertje naast de keuken voor de afwas en de was
pantry is de bijkeuken, waar ook vroeger het brood gebakken werd
pantry -> paneterie (Oud Frans), panetarius (Latijn)

Dus pantry is de juiste vertaling

Despensa (E) Speisekammer (D)
Mar 16, 2012 beantwoord door spanishjohan
Mar 16, 2012 gewijzigd door spanishjohan
0 stemmen
Het hangt af van het land. In GB zou het scullery zijn.
In Noord America is het 'mud room' of 'utility room'.
De oudere generatie noemde het de 'summer kitchen'...
Mar 27, 2017 beantwoord door mientoentje
–1 stem
pantry, inderdaad
Apr 16, 2012 beantwoord door blub-blubblub

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 265x bekeken
1 antwoord 8,919x bekeken
1 antwoord 1,593x bekeken
1 antwoord 1,262x bekeken
...