Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

wat betekent het woord AFFOUAGE

0 stemmen
zeer recent een rekening ontvangen met de kreet :
Taxe affouage   geen idee wat affouage betekent
Jul 13, 2012 geplaatst in Frans door 1948kick

2 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
Het recht om te kappen in een bos, ook wel het recht op een deel van de houtkap.
Dit wordt veel gebruikt door gemeenten die bospercelen hebben en soms de inwoners van een gemeente het recht geven op een deel van de kap, dan wel het recht om zelf een bepaalde hoeveelheid te kappen.
We hebben hier ook wel gebruik van gemaakt toen we nog in de Isère woonden.
Jul 13, 2012 beantwoord door mollandaise
Jul 15, 2012 geselecteerd door 1948kick
0 stemmen
Kan het zijn dat het iets te maken heeft hout kappen / brandhout?

De enige referentie die we kunnen vinden is dat dit een vergoeding / belasting is voor het recht om hout uit het bos van de gemeente te halen.

Zie: http://fr.wiktionary.org/wiki/affouag%C3%A9
Jul 13, 2012 beantwoord door vertalen.nu

Gerelateerde vragen

1 antwoord 168x bekeken
1 antwoord 154x bekeken
1 antwoord 345x bekeken
Aug 2, 2015 geplaatst in Frans door GeFo
1 antwoord 469x bekeken
...