Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

wat is haar in het turks

0 stemmen
wat is haar in het turks
Jun 12, 2013 geplaatst in Turks door lamando46
welk haar bedoel je. Menselijk of dierlijk haar of het vrouwelijk bezittelijk voornaamwoord.
ik bedoel je haar op de kop hoe zeg je dat in turks dankje al vast doeii

1 Antwoord

+1 stem
 
Beste antwoord
haar = saç
hoofdhaar = kafa saç
Jun 13, 2013 beantwoord door spanishjohan
Jun 15, 2013 geselecteerd door lamando46
oke dankje wel spanishjohan gr lamando46 doeii
hallo spanishjohan al ik haar er neer zet dan komt er de staan kendi en als ik sac er neer zet dan wel haar ik snap er niets meer van maar wel bedankt dat je mij helpen wil
maar kafa sac klopt wel en anders om ook
als je alleen 'haar' invult dan weet de computer niet welk haar je bedoelt. In dat geval vertaalt hij het zoals het het eerst in de woordenlijst voorkomt. Hier dus haar als bezittelijk vnw. Je moet de machine wat meer informatie geven, bv. hoofdhaar i.p.v. haar, of een klein zinnetje schrijven bv. ik heb kort haar = ben kısa saç var.  Daarnaast kun je de uitspraak horen als je op het luidsprekertje klikt!
Het beste ermee.
oke ik begin het een beetje te begrijpen dankje spanishjohan

Gerelateerde vragen

1 antwoord 525x bekeken
1 antwoord 311x bekeken
Jun 28, 2013 geplaatst in Turks door lamando46
1 antwoord 458x bekeken
Jun 27, 2013 geplaatst in Turks door lamando46
2 antwoorden 471x bekeken
Jun 26, 2013 geplaatst in Turks door lamando46
1 antwoord 506x bekeken
Jun 25, 2013 geplaatst in Turks door lamando46
...