Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Hoe zeg je 'bezetting' in het engels?

+3 stemmen
Hoe zeg je in het engels 'bezetting' in de betekenis van welke instrumenten er nodig zijn om een muziekstuk te spelen?
Nov 12, 2011 geplaatst in Engels door anoniem

2 Antwoorden

+2 stemmen
 
Beste antwoord
Voor bezetting van een orkest denk ik dat " strength " wordt gebruikt.
Bij bezetting door leger bv.: occupation
Bij toneel, film e.d. : cast
Nov 12, 2011 beantwoord door kavagoe
+1 stem
Als je het hebt over de bezetting van een orkest dan kun je ook spreken over 'the composition of the orchestra'.
(letterlijk dus de samenstelling)
Nov 12, 2011 beantwoord door sebastiaan

Gerelateerde vragen

1 antwoord 80x bekeken
1 antwoord 2,681x bekeken
2 antwoorden 997x bekeken
...