Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

wat betekent het engelse woord 'cloying'?

0 stemmen
Iemand schreef op een parfumpagina dat ze een bepaald parfum erg 'cloying ' vond. Ik zou graag willen weten wat dit betekent.
Sep 8, 2013 geplaatst in Engels door Spirit

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
Cloying = een afkeer veroorzaken door een overdaad van een oorspronkelijk aangenaam iets, vooral gebruikt bij geurtjes, parfums en zoetigheden

initially pleasurable or sweet but wearying in excess
Sep 8, 2013 beantwoord door spanishjohan
Sep 8, 2013 geselecteerd door Spirit
dus zoiets als: 'teveel van het goede', lijkt me. Of 'overdone'.

Heel erg bedankt voor je reactie
juist !       .

Gerelateerde vragen

1 antwoord 414x bekeken
1 antwoord 449x bekeken
3 antwoorden 448x bekeken
2 antwoorden 389x bekeken
...