Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat betekent 'ironie'?

0 stemmen
woord: ironie
Sep 9, 2013 geplaatst in Nederlands door anoniem
Sep 20, 2013 gewijzigd door vertalen.nu

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
ironie = keer dat je spottend het tegendeel zegt van wat je meent

Synoniemen:
aanfluiting, bespotting, gespot, hoon, sarcasme, smaad, spot, spotternij
Sep 9, 2013 beantwoord door infrabren
Sep 20, 2013 gewijzigd door vertalen.nu

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 2,058x bekeken
1 antwoord 2,285x bekeken
1 antwoord 3,987x bekeken
1 antwoord 2,338x bekeken
Sep 11, 2013 geplaatst in Nederlands door anoniem
2 antwoorden 1,186x bekeken
...