Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is de vertaling van wicking properties?

+2 stemmen
Deze term staat beschreven bij een fietsshirt.
Jan 8, 2012 geplaatst in Engels door anoniem

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
In geval van een shirt is het
wicking properties = zweetopnemende eigenschappen
populaire gezegd: een antizweetshirtje

Door de capillaire eigenschap van de kunststof wordt het zweet van de huid verwijderd en naar de buitenkant van het shirt getransporteerd.

Hetzelfde systeem wordt gebruikt om pruiken te maken, zodat de hoofdhuid niet geirriteerd wordt.
Jan 8, 2012 beantwoord door spanishjohan
Jan 8, 2012 gewijzigd door spanishjohan
Klinkt leuk, maar ik dacht dat een pruik een wig was en niet wick. Wick is volgens mij een (kaars)lont.
volkomen juist een wick is een kaarslont. Ik heb de zaken door elkaar gehaald.
Het systeem wordt toegepast bij pruiken maar heeft met het woord wick niets te doen
maar waar komt dat "wicking" dan toch vandaan?
ga naar encyclo.co.uk. Zoek wicking en je krijgt 4 beschrijvingen van wicking. Het is een absorptie proces gelijk aan de capillaire werking bij planten en bomen.
oké, ik snap het, het gaat dus om de absorptie.
juist mollandaise, enne.. nog een leuke avond verder
+1 stem
even gegoogled:
Wicking fabrics are modern technical fabrics which draw moisture away from the body
http://football.kitdesigner.co.uk/resources/wicking-fabric/

maar een vertaling zou ik niet weten
Jan 8, 2012 beantwoord door mollandaise

Gerelateerde vragen

...