Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat betekend Scouting in het duits?

+1 stem
ik heb op internet gezocht naar scouting, en kreeg 2 verschillende vertalingen, namelijk gewoon scouting, en pfadfinderverein, wat is de goede vertaling?
Jan 12, 2014 geplaatst in Duits door svengast

1 Antwoord

+1 stem
 
Beste antwoord
Scouting is de Engelse benaming voor padvinderij of verkennerij. In 1907 door Baden Powell opgericht als onafhankelijke jongerenbeweging. In NL worden de termen padvinderij en verkennerij niet meer gebruikt en zijn vervangen door Scouting.
In Duitsland zijn er twee jongerengroepen die zichzelf Pfadfinder en Scouts noemen. Maar beiden behoren tot de Pfadfinderbewegung met een erecodex en onafhankelijk van godsdienst, ras, politiek of nationaliteit.
dus:
Scouting = Pfadfinderbewegung oder Scoutverein
de padvinder (scout) = der Pfadfinder oder der Scout
Jan 12, 2014 beantwoord door spanishjohan
Jan 12, 2014 geselecteerd door svengast

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 520x bekeken
1 antwoord 211x bekeken
2 antwoorden 754x bekeken
...