Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat betekent de afkorting VOC in het Frans (met betrekking to verf)

0 stemmen
De afkorting staat voor een verhouding  bv 18g/liter
Jan 13, 2012 geplaatst in Frans door anoniem

2 Antwoorden

+2 stemmen
 
Beste antwoord
Volatile Organic Compounds, het is dus een engelse term die internationaal voor verven wordt gebruikt.

Kijk hier maar eens voor meer informatie: http://www.futurepainter.be/uploads/AKZONOBEL-VOC-BROCHURE-NL.pdf
Jan 13, 2012 beantwoord door mollandaise
In Nederlands = vluchtige organische stoffen = VOS
0 stemmen
VOC is to Verenigd Oost-indische Copagnie?
Feb 8, 2012 beantwoord door anoniem
en waar is de verf?
misschien handelen ze verf?
het is een soort van handel compagnie
je hebt volkomen gelijk. VOC is OOK Verenigde Oostindische Compagnie. Maar de vragensteller wil weten wat deze afkorting in het Frans is en wel met betrekking tot verf. VOC is ook een Rotterdamse cricketclub

Gerelateerde vragen

1 antwoord 2,960x bekeken
1 antwoord 181x bekeken
1 antwoord 19,486x bekeken
...