Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Is er een Nederlands woord voor iemand die veel goede daden doet?

0 stemmen
In het Engels heet dat  'do-gooder'. ( niet altijd complimerend bedoeld.)

Bedankt.
Mar 27, 2017 geplaatst in Nederlands door mientoentje
Waar ging het eerste deel van mijn vraag heen ?

Wat is de Nederlandse naam voor iemand die veel goede daden doet?

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
Een filantroop, een weldoener of een mensenvriend.
In de kunst- en sportwereld heet dat een mecenas = iemand die cultuur/ kunst/sport ondersteunt en/of bevordert.
Mar 27, 2017 beantwoord door spanishjohan
Mar 27, 2017 geselecteerd door mientoentje
0 stemmen
een weldoener
Mar 28, 2017 beantwoord door Maudh
...