Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is, als laatste gaan we naar de zonsondergang op het strand in Scheveninge kijken.

0 stemmen
Ik moet voor een toneelstukje weten wat dit betekend maar ik weet het niet...
Mar 13, 2012 geplaatst in Frans door anoniem

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
A la fin on va regarder le coucher du soleil à la plage de Scheveningen
Mar 13, 2012 beantwoord door mollandaise
te netjes voor een toneelstukje. En wat doe je met de rest van het 'toneelstukje'?
Dat zie je verkeerd. "on" wordt juist heel vaak in de dagelijkse spreektaal gebruikt, als mensen het over "wij" hebben.
En goed voorbeeld is "Allez, on y va". Kom op, wij gaan er vandoor.

Heel anders dus dan het Nederlandse "mens" en het Engelse "one". Eigenlijk precies het tegenovergestelde.

De rest speelt zich af in het donker op het strand, dus ik heb geen idee wat daar verder gebeurt...
On verra, zouden de Fransen zeggen:-)
0 stemmen
Je kon het ook niet vinden omdat Scheveninge niet bestaat:
en fin, nous regardons le coucher du soleil sur la plage á Scheveningen.  Maar aangezien het een toneelstukje is hoef je de schrijfwijze niet te kennen.
Mar 13, 2012 beantwoord door anoniem

Gerelateerde vragen

1 antwoord 452x bekeken
0 antwoorden 1,007x bekeken
Dec 8, 2015 geplaatst in Frans door ajla
...