Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is "un magum" in het Nederlands?

0 stemmen
In het frans uitgelegd:
"une grosse bouteille contenant environ"
Dat heb ik al gevonden
Mar 14, 2012 geplaatst in Frans door anoniem
is het nou magum of magnum??
2 liter fles

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
hetzelfde: een magnum, ofwel een fles wijn van anderhalve liter
Mar 14, 2012 beantwoord door mollandaise
+1 stem
volgens mij was en is een magnum een homp vanille-ijs gedompeld in Belgische room chocolade. Maar ja, tijden veranderen.
Mar 14, 2012 beantwoord door anoniem
Ja ja, en dan met dat leuke meisje erbij zeker;-)

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 264x bekeken
2 antwoorden 1,078x bekeken
2 antwoorden 664x bekeken
...