Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat betekent het engelse woord xenophilia

+2 stemmen
Wat betekent het engelse woord xenophilia in het nederlands ?
Apr 18, 2012 geplaatst in Engels door JackW
Apr 18, 2012 gewijzigd door vertalen.nu

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
Xenophilia is het tegenovergestelde (antoniem) van xenofobie.

Xenofobie is een angst voor vreemdelingen of buitenlanders, het tegenovergestelde betekent dus dat men juist genegenheid / affectie voelt voor vreemdelingen of buitenlanders.
Apr 18, 2012 beantwoord door vertalen.nu
Apr 19, 2012 geselecteerd door vertalen.nu
0 stemmen
jo is cool man je moet gewoon niks doenn
Apr 20, 2012 beantwoord door anoniem

Gerelateerde vragen

1 antwoord 268x bekeken
1 antwoord 257x bekeken
1 antwoord 301x bekeken
3 antwoorden 341x bekeken
...