Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Hoe spreek je het uit in het Frans

0 stemmen
Ik ben 3x aanwezig geweest op het tennis toernooi Roland Garros in Parijs. Nu vervolg ik het op tv. In vele, vele gesprekken ben ik er nooit echt achter gekomen hoe de Fransen de naam van dit evenement uitspreken. Is het Roland Garro (zonder S) of Roland Garros (met S)?
Jun 1, 2013 geplaatst in Frans door spanishjohan

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
rolan garroos : de zachte g aan het begin en harde s aan het eind
Jun 1, 2013 beantwoord door mollandaise
Jun 2, 2013 geselecteerd door spanishjohan
dus: Roland Garro is geen Frans, hoewel in het algemeen de laatste s niet uitgesproken wordt. vb. des landes, carrotes, etc.
en op Eurosport wordt ook regelmatig Garró gezegd.
Meestal wordt de s aan het eind van een woord niet uitgeproken, maar er zijn uitzonderingen.
Ik woon in Mollans, spreek uit mollan; hier niet ver vandaan ligt Nyons(olijven) = nions. Ik heb ook gewoond bij  de plaats Mens, spreek uit mens, fréjus = freesjuus,  antibes = antibe, tournus is een twijfelgeval, ligt er aan wie je spreekt, kan met of zonder s. En zo kunnen we nog even doorgaan. Je moet het weten. Maar Roland Garros = rolan garoos

Gerelateerde vragen

1 antwoord 484x bekeken
2 antwoorden 187x bekeken
2 antwoorden 408x bekeken
5 antwoorden 4,712x bekeken
Nov 21, 2011 geplaatst in Engels door anoniem
...