Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

hoe zeg je 'brandstapel' in het engels???

+1 stem
er zijn heel veel verschillende vertalingen... wat is de beste???
Nov 12, 2011 geplaatst in Engels door anoniem

1 Antwoord

+2 stemmen
 
Beste antwoord
Dat hangt zoals zo vaak voor een groot deel van de context af.

1) Indien je refereert naar een 'simpele' stapel hout: 'woodpile'

2) Indien je refereert naar de manier waarop iemand de doodstraf kreeg in de middeleeuwen (op de brandstapel gegooid worden), dan is het: 'stake'

Over de 2e context lees je hier meer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_by_burning
Nov 12, 2011 beantwoord door vertalen.nu
okee danku! dan wordt t stake!

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 942x bekeken
2 antwoorden 396x bekeken
3 antwoorden 1,099x bekeken
2 antwoorden 8,246x bekeken
...