Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is de betekenis van 'cliffhanger'?

0 stemmen
cliffhanger
Sep 16, 2013 geplaatst in Engels door anoniem
Sep 20, 2013 hercategoriseerd door vertalen.nu
Jongens, denken jullie ook dat het spelletje nu lang genoeg geduurd heeft. Wees braaf, dekseltje dicht en weer fijn in de zandbak gaan spelen nu het nog kan!

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
Een cliffhanger is een vakterm uit de film- en televisiewereld, die ook gebruikt wordt voor verhalen in boeken en toneelstukken. Het houdt in dat een verhaal van bijvoorbeeld een serie of aflevering, film of boek eindigt op een moment waarop de spanning het grootst is, en waarbij niet duidelijk is hoe het verder afloopt. Op dat moment is de plot nog niet afgerond en blijft de kijker met een onbevredigend gevoel achter, nieuwsgierig naar het verdere verloop. Dat verdere verloop wordt dan meestal gegeven in een volgende aflevering.

De term 'cliffhanger' betekent letterlijk iets dat over een rotswand bungelt en de afgrond of de zee in dreigt te tuimelen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cliffhanger_(plot)
Sep 16, 2013 beantwoord door infrabren
Sep 16, 2013 geselecteerd
Dank je wel!
graag gedaan
0 stemmen
cliffhanger = het verhaal wordt op een spannende manier afgebroken
Sep 16, 2013 beantwoord door kalender

Gerelateerde vragen

1 antwoord 698x bekeken
0 antwoorden 530x bekeken
2 antwoorden 1,297x bekeken
1 antwoord 327x bekeken
...