Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is de betekenis van het Engelse woord "lough"

0 stemmen
Ik kwam het woord tegen in een titel van een CD.
Moest denken aan "dorp", "streek" o.i.d.
Want in het gronings heb je het woord "loug" wat ook zoiets als dorp betekent. Dit "loug" komt voort uit het oud-fries
Sep 8, 2013 geplaatst in Engels door Rintje

2 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
lough = Irish for lake
loch = Scottish for lake
lake = English for lake

dus een meer
Sep 8, 2013 beantwoord door spanishjohan
Sep 8, 2013 geselecteerd door Rintje
That's right. Sometimes the word features in a name of a town or place when it has been named after the lake.
0 stemmen
lough is lachen in het engels is dat goed?
Mar 15, 2017 beantwoord door hannah2222
Bedoel je niet 'laugh'?

Gerelateerde vragen

1 antwoord 287x bekeken
2 antwoorden 2,812x bekeken
4 antwoorden 2,404x bekeken
1 antwoord 226x bekeken
Nov 21, 2011 geplaatst in Engels door anoniem
...