Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat betekent sequestration?

0 stemmen
Las ik in de krant en kan het niet plaatsen
Nov 30, 2013 geplaatst in Frans door Coco Phoelich Dubbel
Nov 30, 2013 gewijzigd door vertalen.nu
Hartelijk dank !  Fijn!

3 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
ook als het italiaans "sequestro" : gijzeling, kidnapping
saisie, séquestration d'un otage, in gijzeling nemen.
Dec 2, 2013 beantwoord door yancito
Dec 2, 2013 geselecteerd door Coco Phoelich Dubbel
Dank je wel yancito ! Groet Coco
het was een plezier. groet Yancito
0 stemmen
séquestration (juridisch)= beslaglegging
séquestration = hechtenis, detentie
Nov 30, 2013 beantwoord door spanishjohan
Bedankt ! Johan Spanish !
0 stemmen
Het betekent 'beslaglegging' of 'verwijdering':
http://www.vertalen.nu/vertaal?vertaal=sequestration&van=en&naar=nl

In de financiële wereld wordt het ook gebruikt voor het volgende:
"Sequestration is de methode van automatische begrotingskortingen, zoals die bij wet is geregeld in de Verenigde Staten. Het is een grove methode van bezuinigen, die eigenlijk niet bedoeld is om te worden uitgevoerd, maar juist zou moeten dienen als aanmoediging voor de regering om te komen met wèl afgewogen maatregelen om de stijging van het tekort op de begroting en van de staatsschuld tegen te gaan. Oorspronkelijk kon het woord vertaald worden als "apart zetten" of "in beslag nemen", maar nu heeft het eerder de betekenis van "wegnemen"."
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sequestration
Nov 30, 2013 beantwoord door Jochem Prins
Er is een klein maar fijn verschil tussen séquestration en sequestration. Het eerste woord is Frans en het tweede Engels/Amerikaans. The budget-sequestration in de financiële wereld wordt m.i. uitsluitend gebruikt in de Amerikaanse samenleving.
Prachtige uitleg weer wat verder gekomen , hartelijk dank
Coco

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 100x bekeken
1 antwoord 134x bekeken
4 antwoorden 516x bekeken
1 antwoord 338x bekeken
Jun 10, 2014 geplaatst in Engels door tessamen
...