Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat betekent het engelse woord batch (m.b.t. goederen) in het Spaans?

0 stemmen
Batch = Beheersbare groep goederen die binnen één processtap tegelijkertijd geproduceerd worden. Gangbaar begrip binnen de logistiek.
Okt 14, 2014 geplaatst in Spaans door EmilioB

2 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
Dankjewel voor je snelle reactie!

Ik bedoel alleen het begrip batch zoals er in de logistiek mee gewerkt wordt.

Definitie van batch in deze contaxt is meer: Een beheersbare groep goederen die binnen één processtap tegelijkertijd geproduceerd worden

Ik bedoel dus het begrip batch meer in de betekenis van "pallets van dezelfde batch" of "we leveren / verkopen alleen in grote batches".

Heb je ideeen / suggesties?
Okt 14, 2014 beantwoord door EmilioB
Okt 14, 2014 geselecteerd door EmilioB
the batch = el lote
the batches = los lotes
synoniemen: collection, aggregation, accumulation

wij leveren alleen in grote batches = suministramos sólo en grandes lotes
wij verkopen alleen in grote batches = vendemos sólo en grandes lotes
Geweldig!!!
Een enorme hulp, bedankt!!
0 stemmen
een batchbestand is een computerbestand waarin een aantal computercommando's zijn geplaatst die na elkaar uitgevoerd worden.
un archivo batch es un archivo de procesamiento por lotes.
De naam is gegeven door DOS, OS/2 en Microsoft Windows: BATCH

NED : batch script (bestand)
ES : archivo batch
ENG: batch file
Okt 14, 2014 beantwoord door spanishjohan

Gerelateerde vragen

1 antwoord 218x bekeken
1 antwoord 267x bekeken
Apr 5, 2016 geplaatst in Engels door aureliaquak
2 antwoorden 519x bekeken
...