Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

hoe zeg je 'het is erg warm' in het Spaans?

+3 stemmen
zeg je dan 'hace mucho calor'
of
'hace muy calor'
Jan 24, 2012 geplaatst in Spaans door anoniem

1 Antwoord

+2 stemmen
 
Beste antwoord
Hace mucho calor = het is erg warm (als je het over het weer hebt)

Está muy caliente = het is erg warm (als je het over een voorwerp hebt (bijv. koffie, een pan)

Let wel, caliente wordt ook gebruikt voor 'heet' in de zin van sexueel opgewonden.
Jan 24, 2012 beantwoord door vertalen.nu
perfecte vertaling!

Gerelateerde vragen

4 antwoorden 1,885x bekeken
1 antwoord 332x bekeken
1 antwoord 360x bekeken
2 antwoorden 304x bekeken
2 antwoorden 362x bekeken
...