Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat betekent Comptoirstuhl?

0 stemmen
Het staat niet in het woordenboek, maar dit woord staat in het boek 'Kleider machen Leute' van Gottfried Keller.
Okt 24, 2015 geplaatst in Duits door tamdg

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
Volgens mij is dat gewoon een yuppie-woord voor een barkruk. In het beste geval kan het ook een barstoel zijn.
Okt 25, 2015 beantwoord door spanishjohan
Okt 25, 2015 geselecteerd door tamdg
Bedankt voor je reactie! Zou het ook een soort chique stoel kunnen zijn? Het verhaal speelt zich namelijk af in een kasteel.
een comptoir = toog, tapkast, bar, maar ook een kantoor, bureau, schrijftafel. Dus als het verhaal zich afspeelt in een kasteel, dan zal het de stoel van de secretaris zijn of van de heer des huizes. Hier enkele afbeeldingen van een comptoirstuhl. klik: https://www.google.nl/search?hl=nl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1152&bih=628&q=comptoir&oq=comptoir&gs_l=img.12..0l10.3145.6723.0.10508.8.7.0.1.1.0.91.551.7.7.0....0...1ac.1.64.img..0.8.555.MNo8V2JsF6I#hl=nl&tbm=isch&q=comptoirstoel
en hier een comptoirstuhl voor de schrijftafel:
https://www.google.nl/search?q=comptoir+stuhl&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CC8QsARqFQoTCIm6iL7r3MgCFYoPGgodT5UAyQ&biw=1152&bih=628#imgrc=nm46EATFdozXNM%3A

Gerelateerde vragen

1 antwoord 235x bekeken
1 antwoord 92x bekeken
1 antwoord 394x bekeken
2 antwoorden 184x bekeken
...