Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

engels recept, chuck roast

0 stemmen
waar staat chuck voor?
Feb 21, 2012 geplaatst in Engels door anoniem

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
chuck = rundernek. Dus
chuck roast is een gebraden stuk rundernek

Omdat het vlees behoorlijk taai is wordt het eerst gesmoord, daarna afkoelen in de ijskast de volgende dag braden. Hierdoor verkrijg je een lekkere jus. Typisch Engels. Veel gegeten in Spanje in de Engelse scene.
Je kunt het natuurlijk ook op lage temperatuur in de oven braden. ca. 1 uur per 500 gr. beef. Serveren met Yorkshire pudding en boiled potatoes with parsley.
Feb 21, 2012 beantwoord door spanishjohan
Wanneer komt jouw kookboek uit? ;-)
0 stemmen
Chuck steak is a cut of beef and is part of the sub prime cut known as the chuck.

Kijk hier maar eens:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chuck_steak
Feb 21, 2012 beantwoord door mollandaise

Gerelateerde vragen

1 antwoord 468x bekeken
Mar 17, 2016 geplaatst in Engels door aureliaquak
0 antwoorden 141x bekeken
1 antwoord 208x bekeken
2 antwoorden 546x bekeken
...