Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

wat is misletoe van engels naar nederlands?

+2 stemmen
als ik misletoe typ van engels naar nederlands staat er dat het mistletoe betekent
Dec 3, 2011 geplaatst in Engels door anoniem

4 Antwoorden

+4 stemmen
 
Beste antwoord
Ik weet niet wat het betekent, maar kan het ook zijn dat je mistletoe bedoelt? Dat is in het Nederlands een maretak. Het is een soort plant-parasiet die zich in bomen vestigt. Men zegt dat als je met zijn 2en onder de maretak staat je elkaar moet kussen.
Dec 3, 2011 beantwoord door anoniem
okee, dank je wel! ik denk dan dat dat het is inderdaad
+2 stemmen
Dec 7, 2011 beantwoord door anoniem
Nou volgens mij is deze afbeelding gewoon hulst met zijn rode besjes.
+1 stem
mistletoe =maretak
Jan 5, 2012 beantwoord door anoniem
–1 stem
maantak word gebruikt met kerst als je iemand er onder kust brengt dat geluk
Jan 9, 2012 beantwoord door anoniem

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 972x bekeken
1 antwoord 235x bekeken
5 antwoorden 1,631x bekeken
2 antwoorden 248x bekeken
...