Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

weet iemand wat de Duitse woorden: zackzack en etepetete in het Nederlands betekenen

0 stemmen
moet ik weten voor school
Sep 25, 2012 geplaatst in Duits door timon123

2 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
synoniemen voor etepetete = zimperlich, penible

een persoon die zich graag erg voornaam voordoet en die het niet is.
NL = theatraal, aanstellerig, pietepeuterig

zackzack of dalli dalli = en nu snel vooruit, hophop
bv. Ihr wisst was zu tun ist und jetzt zackzack an die Arbeit
Sep 25, 2012 beantwoord door spanishjohan
Sep 26, 2012 gewijzigd door spanishjohan
bedankt voor je reactie
0 stemmen
wij zegden zack zack als we bedoelde dat het snel snel moest vooruit gaan. Meestal snel gezegd met een handgebaar van vlug vlug, soms ook dalidali wat hetzelfde betekend
Dat andere is meer kindertaal denk ik.
Feb 23, 2013 beantwoord door ingriet

Gerelateerde vragen

...