Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Vertaling 'bestelnummer'?

+1 stem
Voor school ben ik bezig met een brief in het Frans, en moet weten wat 'het bestelnummer' in het Frans is.

Vertalen.nu geeft aan dat het numéro de commande is, maar ik weet niet 100% zeker of dat goed is..
In het woordenboek staat het ook niet.

Alvast bedankt!
Okt 12, 2012 geplaatst in Frans door Max306

2 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
Numéro de commande = helemaal goed
Okt 12, 2012 beantwoord door mollandaise
Okt 13, 2012 geselecteerd door vertalen.nu
Oké, bedankt! :)
0 stemmen
Nog een vraagje.. Deze zin:
Ik was erg tevreden [OVER] het T-shirt
J'étais très content [OVER] le t-shirt

De ene vertaalmachine zegt 'sur', de andere 'de', de andere 'du', etc.. Maar wat moet het zijn?

Alvast bedankt!
Okt 12, 2012 beantwoord door Max306
J'étais très content du t-shirt
Het is "être content de" en "de le t-shirt" wordt dus "du t-shirt"
Als jij een meisje bent is het "contente".

Gerelateerde vragen

1 antwoord 175x bekeken
2 antwoorden 309x bekeken
2 antwoorden 247x bekeken
2 antwoorden 143x bekeken
...