Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Hoe schrijf je: "Wij zullen de kosten vergoeden" in het Duits?

+2 stemmen
We hebben een aanrijding gehad in Duitsland en ik moet ik een email aangeven dat wij de kosten zullen vergoeden. Ik wil wel graag zeker weten dat ik het juiste schrijf zullen jullie begrijpen :)
Nov 3, 2011 geplaatst in Duits door anoniem

2 Antwoorden

+3 stemmen
 
Beste antwoord
Ik zou zeggen: "Wir werden die Kosten übernehmen"

Of: "Wir erstatten alle Kosten"
Nov 3, 2011 beantwoord door Jochem Prins
0 stemmen
'Wir werden die Kosten vergüten' ?
Hopelijk hebben jullie hier wat aan!
Nov 3, 2011 beantwoord door Tess
Dank je wel, volgens vertalen.nu is 'vergoeden' inderdaad  'vergüten' dus zo zal het wel kloppen.

Gerelateerde vragen

1 antwoord 3,388x bekeken
1 antwoord 197x bekeken
1 antwoord 613x bekeken
1 antwoord 126x bekeken
...