Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

wat is de betekenis van marauders?

+1 stem
mogelijk zowel engels als nederlands woord
Jan 2, 2012 geplaatst in Nederlands door anoniem

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
plunderaar of stroper.
maar tegenwoordig ook een militair voertuig
Jan 2, 2012 beantwoord door mollandaise
thnx dat klinkt logisch!
+1 stem
MARAUDERS is de zesde aflevering van het 2e seizoen van de sciencefiction tv serie "StarTrek Enterprise"
Deze aflevering is gebaseerd op de Japanse fil 'de zeven Samoerai'
Voor de inhoud van deze aflevering ga je naar
nl.wikipedia.org/wiki/Marauders
In Engels en Nederlands ook Marauders
Jan 2, 2012 beantwoord door spanishjohan
het stond in mijn engelse geschiedenisboek en het is iets waar de boeren bang voor waren op het platte land (the great fear) in het begin van de franse revolutie...
Winston Churchill heeft op 5 maart 1946 een speech gehouden waarin hij waarschuwde voor de 'two giant marauders = war and tyranny' Misschien waren dit the great fear van de boeren, waar Churchill aan herinnerde.

Tevens was het een bommenwerper. De B-26 Marauder. 44 van deze vliegtuigen hadden op 25 febr. 1946 een bombardement uitgevoerd op het vliegveld Leeuwarden.
Misschien kun je er iets mee aanvangen.

Gerelateerde vragen

1 antwoord 522x bekeken
1 antwoord 343x bekeken
2 antwoorden 1,571x bekeken
1 antwoord 399x bekeken
...