Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Hoe vertaal ik in het Duits: "Voor jou en de jouwen"

+1 stem
Het is een beetje ouderwets Nederlands, maar het klinkt zo mooi: "Ik wens jou en de jouwen een mooi..."
Dec 21, 2014 geplaatst in Duits door Vlinderkieker

3 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
Hier een paar mogelijkheden:

Ich wünsche dir mit deinen Lieben traumhafte Tage und ein schönes.......
Ich wünsche dir und deinen Lieben ein schönes Weihnachtsfest und......
Ich wünsche dir und deiner lieben Familie ein schönes........
Ich wünsche Dir und Deiner Familie einen...
Ich wünsche euch allen eine wunderbare Weihnachtszeit und einen guten Rutsch ins Neue Jahr
Dec 21, 2014 beantwoord door spanishjohan
Dec 21, 2014 geselecteerd door Vlinderkieker
0 stemmen
je zoekt jij in de vierde naamval dus jouwen in het duits is dein , deine

ich wünsche du und deine schön
Feb 22, 2016 beantwoord door jamiepen
Dat is niet juist!

Het moet zijn: Ich wünsche dir und deinen Lieben
0 stemmen
ik denk:
Ich wünsche Ihnen und Ihnen ein schönes
Feb 24, 2016 beantwoord door Ruben Ponnet
...