Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Vertaling van: liefde, dankbaarheid en bewustzijn.

0 stemmen
Ik wil graag die 3 woorden in het Latijn laten tatoeëren, maar de vertaalsites geven zeer uiteenlopende vertalingen of kennen de woorden niet.

Liefde: amare of amor. Is amare een werkwoord (liefhebben) en amor meer 'een geliefde'?
Dankbaarheid: gratia?
Bewustzijn: conscientia?

Graag jullie hulp, want ik loop er straks wel de rest van mijn leven mee rond ;-)
Mei 26, 2015 geplaatst in Latijn door seedoubleyou

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
amor, gratia, conscientia

vooral dat laatste is vaak een naam van binnenvaartschepen , soms met nummering (Conscientia III)
Mei 27, 2015 beantwoord door yancito
Jun 1, 2015 geselecteerd door seedoubleyou
Dank je yancito

Gerelateerde vragen

1 antwoord 326x bekeken
2 antwoorden 356x bekeken
Jan 25, 2016 geplaatst in Latijn door marcellus
1 antwoord 7,342x bekeken
...