Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is de vertaling voor befundet

0 stemmen
Ik moet een medische brief vertalen van duits naar nederlands.
Feb 5, 2012 geplaatst in Duits door anoniem

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
befundet = naar aanleiding van een medisch onderzoek'

bv. Er ist untersucht und gesund befundet.
 = Hij is onderzocht en gezond verklaard
Zelfstandig naamwoord:
Der Befund = de (medische) toestand

Indien dit niet past moet je de context meedelen.
Feb 5, 2012 beantwoord door spanishjohan
Zou het NL woord dan "bevonden" kunnen zijn?
bevonden is zelfs een betere vertaling.
Dank je wel voor de vertaling. Dit precies wat ik zocht.
0 stemmen
Weet je het zeker? Is het niet befunden? Of befindet?
Kun je de hele zin geven alsjeblieft.
Feb 5, 2012 beantwoord door mollandaise

Gerelateerde vragen

0 antwoorden 118x bekeken
1 antwoord 115x bekeken
1 antwoord 115x bekeken
1 antwoord 170x bekeken
...