Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wie weet de vertaling naar spaans van "myofascialgie" en "halsgordelspieren"?

0 stemmen
medische term van nederlands naar spaans
Apr 26, 2016 geplaatst in Spaans door Beau

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
myofascialgie = miofascialgía / myofasciaal pijnsyndroom = síndrome miofascial.
De halsgordel spieren behoren tot de schoudergordel spieren en er zijn 10 verschillende:
El músculo supraespinoso. Realiza la abducción o separación del brazo.
El músculo subescapular. Realiza la rotación interna.
El músculo infraespinoso. Realiza la rotación externa.
El músculo redondo menor. Contribuye a la rotación externa.
El músculo redondo mayor. Contribuye a la extensión.
El músculo deltoides. Realiza la extensión y la abducción.
El músculo pectoral mayor. Interviene en la aducción o aproximación, la flexión y la extensión.
El músculo dorsal ancho. Interviene en la extensión y la aducción.
El músculo bíceps braquial. Contribuye a la flexión.
El músculo tríceps braquial. Contribuye a la extensión.

Voor verdere detaillering en medische termen klik:
https://es.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADndrome_miofascial
Apr 26, 2016 beantwoord door spanishjohan
Apr 28, 2016 geselecteerd door Beau
Beste spanishjohan, thank you very much!

Gerelateerde vragen

1 antwoord 133x bekeken
3 antwoorden 350x bekeken
1 antwoord 79x bekeken
...