Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Waarom staat de "Gerundio" niet bij de vervoegingen ?

0 stemmen
Waarom staat de Gerundio niet in de lijst van de vervoegingen ?
Jan 26, 2017 geplaatst in Spaans door Estudiante

1 Antwoord

+1 stem
 
Beste antwoord
Dit is een vraag voor de webmaster.
Ga naar de homepage van vertalen.nu. Scroll naar beneden en klik op Over ons. Klik contact. Vul het formulier in, verstuur en wacht op antwoord.
Jan 26, 2017 beantwoord door spanishjohan
Jan 26, 2017 geselecteerd door Estudiante
Ter aanvulling en voor jouw informatie het volgende:
De vorming van het gerundio in het Spaans is gemakkelijk.
Bij werkwoorden die op –ar eindigen, vervang je –ar door -ANDO.
trabajar (werken) = trabajando
Bij werkwoorden op –ir en –er, vervang je –ir en –er door –IENDO.
comer (eten) = comiendo
vivir (leven) = viviendo

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 272x bekeken
1 antwoord 124x bekeken
1 antwoord 307x bekeken
Apr 24, 2016 geplaatst in Spaans door RitaProost
1 antwoord 104x bekeken
...