Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is de Nederlandse vertaling van het Engelse woord "Modal". Modal is een soort stof van heren boxershorts.

0 stemmen
Het Engelse woord Modal moet kennelijk een soort stof zijn van een heren boxershort, maar wat is de Nederlandse benaming van deze stof.
Sep 25 geplaatst in Nederlands door Lex33

2 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
wiki: Modal is textiel gemaakt uit modalvezels. De modalvezel is een verdere ontwikkeling van viscose,dus een kunstmatige vezel uit natuurlijke grondstoffen in dit geval cellulose. Het doel was om met deze nieuwe vezel de eigenschappen van katoen zo veel mogelijk te benaderen. Om dit te bereiken moest het spinproces aangepast en cellulose met een hoge polymerisatiegraad gebruikt worden. Meestal wordt hiervoor cellulose uit beukenhout genomen. Het resultaat is een vezel die vergeleken met viscose een hogere sterkte, rek en modulus en een lagere vochtopname heeft. Verdere voordelen zijn een snelle vochtopname en een zeer goede aanverfbaarheid. Krimp en kleurechtheid komt overeen met katoen.

Voor- en nadelen: https://www.boxers.nl/materiaal-modal
Sep 25 beantwoord door Zoë1212
Sep 26 geselecteerd door Lex33
Beste Zoe1212,

Dank je wel voor jouw uitgebreide antwoord op mijn vraag!
Het is zelfs heel duidelijk uitgelegd!
Ik heb alleen het woord "Modal" opgezocht via Wikipedia maar kon daar niets vinden. De site gaf aan er niets over te weten of het woord niet te kennen.
Omdat "Modal" mogelijk een Engels woord is en JIJ het in de Engelse Wikipedia hebt opgezocht (naast jouw uitgebreide antwoord zie ik nl. Het woordje WIKI staan), heb JIJ deze uitgebreide informatie WEL kunnen vinden.
Dan heb je ook nog die link doorgeven waar ik de voor- en nadelen van Modal kan vinden, echt super en uitgebreider kan het niet!
Ik heb weer wat geleerd hoor dankzij jou: nogmaals dank je wel!
En erg handig deze forum!

Met vriendelijke groet, Lex33.
Vriendelijk dank voor je reactie Lex. Om je keuze van boxershorts nog beter te bepalen, lees ook nog even over bamboe. Wiki: Bamboetextiel is kleding gemaakt van cellulosevezels afkomstig van de bamboeplant.Vaak worden deze cellulosevezels chemisch behandeld in het zogenoemde viscoseproces waardoor er kunstzijde (rayon) ontstaat.
Beste Zoe1212,

Dank je wel voor jouw reactie nu!
Ja, ik ken de Bamboe boxershorts via bamigo.nl
Ik heb nu 4 van zulke Bamboe boxershorts, ze zitten zalig maar ze zijn via daar iig wel erg duur helaas!
En ik moet zien rondkomen van een PW UITKERING, de vroegere RWW/WWB uitkering en dat is echt geen vetpot!
Dus heel af en toe wanneer ik ruim sta qua geld, koop ik online via bamigo.nl 2 stuks bamboe boxershorts tegelijk omdat dat zo bij haar gaat.
Gelukkig zijn ze van zo'n goede kwaliteit, dat je ze en vaak kunt wassen en ze toch ellelang mooi en goed blijven! Maar dat mag ook wel voor die dure prijs!
Die Modal boxerhort zag ik op de site van Wish.com staan....
En daar kun je zeer veel diverse artikelen bestellen voor zo'n extreem goedkope prijs, dat je dat nauwelijks kunt geloven!
Uhmmm, even reclame maken, haha!
Maar nogmaals: bedankt voor al jouw informatie en erg leuk om via dit forum op deze leuke manier contact te hebben met jou en leuke andere mensen!
En dat dmv een simpele vraag!

Met vriendelijke groet, Lex.
Graag meegedacht Lex
0 stemmen
Modal wordt ook wel ‘kunstmatig zijde’ genoemd, met het praktische gemak van katoen
Sep 26 beantwoord door spanishjohan
Beste Spanishjohan,

Dank je wel voor jouw antwoord op mijn vraag!
Gezien jouw naam hier, heb jij conecties met Spanje?
Of zit Spaans in jouw roets?
Waarom vraag ik jou dit terug?
Omdat ik een kwart Spanjaard ben, naast een half Indonesiër en een kwart Nederlander, en mij jouw naam hier opvalt gezien het eerste deel erin: spanish.
Mocht je hierop willen reageren?
Dan zou ik dat erg leuk vinden.

Met vriendelijke groet, Lex33.
Hallo Lex, ik stuur je een mailtje via je privé bericht. Je kunt ondertussen op een 'spanishjohan' klikken en mijn profielpagina lezen.
Groet, Johan
Hallo Johan,

Bedankt voor jouw reactie nu weer!
Maar geen idee wat je bedoelt met: "Ik stuur je een mail via je privé bericht".
En geen idee wat je bedoelt met dat ik op "spanisjohan kan klikken.
Bedoel je ALLES HIER in DIT forum?

Groeten, Lex.
Je hebt inmiddels alle mogelijkheden al gezien en begrepen!
Groet,     Johan
Ja maar ik moet nog op jouw profiel pagina kijken hoor.
Dat ga ik morgen (donderdag 27-9) of anders as vrijdag doen!
Groeten, Lex.

Gerelateerde vragen

...