Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat betekent rain man in het nederlands? [gesloten]

–2 stemmen
wat betekent rain man?
gesloten met de reden: beste antwoord gekozen
Feb 28, 2012 geplaatst in Engels door anoniem
Apr 25, 2012 gesloten door vertalen.nu

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
De naam komt oorspronkelijk uit de film Rain Man. Tom Cruise speelt een man met een broer die autist is. Die broer heet Raymond, en omdat hij dat niet kon uitspreken, werd het rain man.

Tegenwoordig schijnt het wel gebruikt te worden voor mensen die allerlei opmerkingen maken zonder directe aanleiding.
Feb 28, 2012 beantwoord door mollandaise
de letterlijke vertaling is = de regen man (alleen ter aanvulling)
De broer is niemand minder dan: Dustin Hoffmann, een grootheid, o.a. "The Graduate" "Kramer versus Kramer", voor iemand van Tom Cruise gehoord had.

Jorge Labadie Solano
0 stemmen
het betekent regen man
Apr 25, 2012 beantwoord door anoniem
Alias for an individual of exceptional intelligence whose mental capacity far surpasses average joe  Derived from Dustin Hoffman's depiction of Kim Peek in the 1988 film of the same title.

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 1,893x bekeken
1 antwoord 601x bekeken
1 antwoord 430x bekeken
1 antwoord 170x bekeken
Feb 8, 2012 geplaatst in Nederlands door anoniem
...