Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat betekent: la ruñidera

0 stemmen
Komt voor in een liedje uit Cuba - een son.

Context:
  Tiene mí son un bamboleo, de’una manera sin par

Cuando me pongo acantar, todos dicen a la vez,
que ruñidera mama, que ruñidera

Rúñeme mama.  etc etc
Okt 1 geplaatst in Spaans door MarijkeSpaans
Okt 2 gewijzigd door MarijkeSpaans

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
Omschrijving van >la ruñidera<

Een ruñidera is een laagdrempelige, ongedwongen open dag met veel zang en dans, maar ook spelletjes, eettentjes, 2e-hands spulletjes en ruilmarkt, meestal in de open lucht maar ook in zalen en zaaltjes. Bovendien de benaming voor straatmuziek waarbij belangstellenden aansluiten tot een spontaan feestje. Vooral in Cuba zeer populair, maar ook in Colombia, Ecuador en Venezuela. Te vergelijken met onze braderie en/of pasar malam. (maar met minder regeltjes)

Enne Marijke........ wat betekenT is toch echt met een T !!
Okt 2 beantwoord door spanishjohan
Okt 2 geselecteerd door MarijkeSpaans
Als dyslectica ben ik me niet altijd bewust van de -d en -t. Ik heb het veranderd. Vreemde talen zijn al moeilijk genoeg om te leren als je dyslectisch bent en Nederlands ook. Toch spreek ik  5 talen en lees ik graag en ben ik dolblij met en spellingcorrector op mijn computer. Deze is er vast doorheen geglipt. ......  In ieder geval heel erg bedankt voor de uitleg. Ik heb in Cuba een paar van deze dagen bezocht, maar had geen idee dat deze dag zo heet.
Bedankt Marijke voor jouw reactie. Ik heb zelf veel met dyslectische leerlingen samengewerkt en weet dat het niet altijd eenvoudig is. Pet af voor jou dat je desondanks je talen spreekt.
Inmiddels ben ik 64 jaar en nog steeds achtervolgt dyslectie mij. Ik kan nooit zeker zijn van wat ik schrijf maar onzeker word ik er niet door. Alleen als iemand er iets van zegt.......:-) Mijn hartelijke dank voor je antwoord. Ik kon het echt nergens vinden.

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 395x bekeken
Dec 25, 2018 geplaatst in Spaans door ciska911
1 antwoord 263x bekeken
1 antwoord 882x bekeken
...