Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

wat betekent het Engels: novella, in het nederlands?

+1 stem
in He is widely known for the novella Of Mice and Men
Mar 7, 2012 geplaatst in Engels door anoniem

1 Antwoord

+1 stem
 
Beste antwoord
Een novella is een kort verhaal (ook wel short story in het Engels)
Mar 7, 2012 beantwoord door mollandaise
dankje ik had het zo echt nodig want hier stond alleen novelle....
Je kunt hier dus altijd terecht, ofwel in de vertaalsectie of de vraagbaak:-)
het NLs woord "novelle" is dus 'n kort verhaal. Meer bekend van Steinbeck is "Grapes of Wrath" ("Druiven der Gramschap"-roman)

Gerelateerde vragen

1 antwoord 176x bekeken
4 antwoorden 836x bekeken
...