Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat betekent logeerkamer in het engels

0 stemmen
Mijn leraar engels zegt dat logeerkamer spare (bed)room, maar op vertalen.nu vind ik separate room. Wat is nu goed???
Mar 16, 2012 geplaatst in Engels door Quinten van der Zand
Volgens mijn Engels leraar kan het ook Stranger's room zijn.

7 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
Je leraar heeft gelijk :)

En andere optie is nog 'guest room'. We gaan dit direct aanpassen / aanvullen in het woordenboek van vertalen.nu!
Mar 16, 2012 beantwoord door vertalen.nu
Spare room is gewoon een kamer die je over hebt, guest room is het enige juiste antwoord voor logeerkamer
+2 stemmen
volgens mij is dat wel goed maar meestal wordt het woord guest room gebruikt.
Mar 18, 2012 beantwoord door anoniem
0 stemmen
Ik geloof ook dat guestroom (ook: guest room) de enige juiste vertaling is.
ook volgens de Online English Encyclopedia.
Mar 16, 2012 beantwoord door anoniem
Mar 16, 2012 gewijzigd
In de omgangstaal is spare room het meest gebruikt
0 stemmen
ja dat kan, of guest room
Mar 17, 2012 beantwoord door anoniem
0 stemmen
spare room (zo hebben wij het geleerd)
Jul 5, 2015 beantwoord door Bjarni Jonck
0 stemmen
separate room betekent: aparte kamer

als je denkt dat iets niet klopt als vertaling, vergelijk dan met andere vertaalsites bv. google translate of bing translator.
Jul 5, 2015 beantwoord door Bjarni Jonck
–1 stem
of visitor's room
Jul 5, 2015 beantwoord door Bjarni Jonck

Gerelateerde vragen

1 antwoord 296x bekeken
4 antwoorden 831x bekeken
1 antwoord 411x bekeken
3 antwoorden 384x bekeken
4 antwoorden 2,790x bekeken
...