Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Is er een engels woord voor 'zeebonk'?

0 stemmen
Ik zoek niet het woord 'sailor'. Het moet duidelijk zijn dat het om een stoere vent gaat, een held, een geliefde, die op zee werkt.
Mei 2, 2012 geplaatst in Engels door claxon

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
Zeebonk kan op 3 manieren vertaald worden in het Engels:
Sea dog = zeebonk als avonturier, zeer ervaren, stoer
Jacktar = Ervaren zeebonk van de Royal Navy
Sea beggar = afkomstig van de watergeuzen, stoer, onverbiddelijk
en natuurlijk de sailor, maar die wist je al.

Een leuk synoniem voor zeebonk = buienkauwer
Mei 2, 2012 beantwoord door spanishjohan
Mei 9, 2012 geselecteerd door vertalen.nu
0 stemmen
A salt. Someone who spends his life on the salty seas.
Mar 26, 2017 beantwoord door mientoentje

Gerelateerde vragen

15 antwoorden 7,451x bekeken
3 antwoorden 107,043x bekeken
1 antwoord 256x bekeken
1 antwoord 8,157x bekeken
...