Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Is er een vertaling voor 'Percentile'?

0 stemmen
Ik vind nergens de Nederlandse vertaling van 'Percentile'. Ik begrijp dat het met statistieken te maken heeft, maar is er niet een Nederlands woord voor?
Jun 8, 2013 geplaatst in Engels door Lulu-Devi

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
In statistics, a percentile (or a cent) is the value of a variable below which a certain percent of observations fall. For example, the 20th percentile is the value (or score) below which 20 percent of the observations may be found. The term percentile and the related term percentile rank are often used in the reporting of scores from norm-referenced tests. For example, if a score is in the 86th percentile, it is higher than 86% of the other scores.

Kijk ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Percentiel
Jun 8, 2013 beantwoord door mollandaise
Jun 8, 2013 geselecteerd door Lulu-Devi

Gerelateerde vragen

1 antwoord 426x bekeken
1 antwoord 640x bekeken
5 antwoorden 1,769x bekeken
...