Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is de juiste Engelse vertaling voor ''parkiet''?

0 stemmen
Is parakeet echt de juiste vertaling? Wat dat klinkt zo onlogisch. Help, please?!
Aug 28, 2013 geplaatst in Engels door femke11
Parakeet is de juiste naam, en helemaal niet onlogisch. Het is bijkans hetzelfde.

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
Het is echt parakeet. Een andere mogelijkheid is:
parkiet: = paroquet,  parakeet

In de oude spelling wordt soms nog paraquet gebruikt.
Aug 28, 2013 beantwoord door spanishjohan
Aug 28, 2013 geselecteerd door femke11

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 197x bekeken
1 antwoord 709x bekeken
...