Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Hoe vertaal je het woord "vroeger" in volgende context

0 stemmen
Kan iemand mij helpen, het is voor een dia in een powerpoint.
Het is zowat vergelijkend tussen vroeger en nu.

Maintenant: il y a beaucoup de differents réligions à l'école.
"Vroeger": il y avait seulement le christianisme


Alvast bedankt
Mar 17, 2014 geplaatst in Frans door Jelle_V

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
autrefois
à l'époque

Réligion is féminin, dus différentes réligions
Mar 18, 2014 beantwoord door mollandaise
Mar 18, 2014 geselecteerd door Jelle_V
+1 stem
vroeger in de betekenis van voorheen, eertijds =
auparavant,   autrefois,   dans le temps,    plus tôt
Mar 17, 2014 beantwoord door spanishjohan
En is er een voorkeur voor een van dezen in deze situatie? (en al bedankt voor het antwoord!)
als je het terugvertaalt (F-NL) kom je op de volgende resultaten:
auparavant = daarvoor, eerder, indertijd
autrefois = toenmalig, voormalig, eens
dans le temps = voormaals, vroeger, voorheen

Dus een groot verschil is er niet. Ze betekenen allemaal:  vroeger

Gerelateerde vragen

...