Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

wat betekent: la vida te va dando lo que cada uno va sembrando. [gesloten]

0 stemmen
Beste allemaal,

Wat betekent: la vida te va dando lo que cada uno va sembrando.
Zoiets als: het leven is zoals je het zelf zaait?
Het lijkt mij een gezegde. En is er een vergelijkbaar gezegde in het nederlands?


gracias!
saludos, Heleen
gesloten met de reden: beste antwoord gekozen
Feb 20, 2016 geplaatst in Spaans door heleenvanoosterzee
Apr 26, 2016 gesloten door vertalen.nu

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
la vida te va dando lo que cada uno va sembrando
letterlijk : het leven geeft je terug wat een ieder heeft gezaaid.
Tekst uit de bijbel (Galaten, vers 6:7)
Wat een mens zaait zal hij ook oogsten ofwel We oogsten wat we zaaien (ook uit de bijbel)
Feb 20, 2016 beantwoord door spanishjohan
Feb 20, 2016 geselecteerd door heleenvanoosterzee

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 262x bekeken
2 antwoorden 214x bekeken
1 antwoord 172x bekeken
2 antwoorden 148x bekeken
Mar 13, 2012 geplaatst in Spaans door anoniem
1 antwoord 269x bekeken
...