Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

wat betekent het portugese woord "abandonadas".

0 stemmen
ik moet dit weeten om het te kunnen gebruiken in een invulles Portugees.
Sep 25, 2017 geplaatst in Portugees door bresserstevens
Bijvoorbeeld in "casas abandonadas" = verlaten huizen
en dat is echt wel Portugees

1 Antwoord

+1 stem
 
Beste antwoord
Ik geloof dat je Spaans met Portugees verwisseld. Dit is de juiste vervoeging in Portugees van abandonar = verlaten

eu    abandonava
tu    abandonavas = jij verliet (2e persoon o.v.t)
ele    abandonava
nós    abandonávamos
vós    abandonáveis
eles    abandonavam
Sep 25, 2017 beantwoord door spanishjohan
Sep 25, 2017 geselecteerd door bresserstevens

Gerelateerde vragen

1 antwoord 104x bekeken
1 antwoord 209x bekeken
1 antwoord 108x bekeken
2 antwoorden 149x bekeken
Mei 28, 2012 geplaatst in Portugees door Nargies
...