Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat wil spronge zeggen het heeft temaken met kleding wassen

0 stemmen
wasvoorschrift: spronge or handwash warm?
Feb 14, 2012 geplaatst in Engels door anoniem
bedoel je spronge als Nederlands of Engels woord?
sponge als engels woord
Toch wat beter kijken wat voor woord je vraagt/typt, want spronge of sponge is heel iets anders.
Sponge is spons, dus sponge betekent in dit geval waarschijnlijk afsponzen.

3 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
spronge komt niet voor in de Engelse encyclopedie en ook niet in de Nederlandse (Brittanica, Cambridge, van Dale). Wel het woord sponge = spons (dierlijk of kunststof). Dus met de handen wassen of met de spons!
Feb 14, 2012 beantwoord door spanishjohan
0 stemmen
volgens mij is het net zoiets als sprinkle, dus sprenkelen; ik heb dit nog nooit gezien op wasvoorschriften.
Maar zou het kunnen dat je het woord verkeerd geschreven hebt?
Feb 14, 2012 beantwoord door mollandaise
Feb 14, 2012 gewijzigd door mollandaise
0 stemmen
Dank je het is inderdaad sponge (dus toch een bril nodig).
Het is in ieder geval duidelijk dat het met care gewassen moet worden.
Feb 14, 2012 beantwoord door anoniem
jaja, maar dan kun je je bril weer afzetten!

Gerelateerde vragen

1 antwoord 277x bekeken
Apr 10, 2019 geplaatst in Engels door A123
1 antwoord 298x bekeken
1 antwoord 297x bekeken
...