Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Weet iemand een goede vertaling voor het woord "snitten"?

0 stemmen
Hallo, weet iemand een juiste vertaling voor het woord "snitten" (het heeft met vlees te maken). Op google translate vond ik het woord "cuts", maar ik twijfel nog lichtelijk aan de juistheid van dit woord. Andere suggesties zijn van harte welkom!!

Alvast bedankt!
Feb 16, 2012 geplaatst in Engels door anoniem

4 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
Kennelijk noemt de echte slachter in Nederland het ook snitten: http://www.vitelco.nl/snitten
Bepaald uitgebeend gedeelte van een koe/kalf/varken enz.
Feb 16, 2012 beantwoord door mollandaise
en wat is de goede vertaling in Engels?
Cuts natuurlijk ;-)
Maar fillets zou ook heel goed kunnen.
+2 stemmen
De snit, in verband met vlees, is de benaming voor de totale manier van in stukken snijden van een slachtdier. Deze manier van be- en verwerken ontstond ten tijde van de huisslachting op de boerderij. Een varken werd zodanig afgesneden dat niets wegggooid hoefde te worden. Er was immers toen nog geen koelkast. Zo werd het spek gezouten evenals de ham en gedroogd. De kop ging in de zult of de leverworst. In de loop van de jaren is deze werkwijze verfijnd  in de vergaande Hollandse 'snit', waar we wereldwijd om bekend staan. Trouwens 'cuts' is de Engelse benaming van deze aanpak. Kijk voor meer informatie op www.mijnslager.info.Op de pagina 'historie' leer je meer.

Groet Mijn Slager.
Mar 3, 2012 beantwoord door anoniem
0 stemmen
De snit is de wijze waarop een kledingstuk is gesneden. b.v. een klassieke snit. meervoud: snitten
de vertaling in Engels is idd. cut, eventueel style als alternatief.  
vb. Look at the cut, the style, the line of that suite.
Het woord komt van het Duits Schnitt.

Bron: van Dale, Glosby Dictionary, Vertalen.nu
Feb 16, 2012 beantwoord door spanishjohan
Feb 16, 2012 gewijzigd door spanishjohan
0 stemmen
In de banketbakkerij:  Snitten = kleine cake of taart, deel van een taart.
zie: www.banketbakkerijboheemen.nl/taarten_en_snitten.htm
In dit geval: snitten = pie, gateau
Feb 16, 2012 beantwoord door spanishjohan

Gerelateerde vragen

3 antwoorden 798x bekeken
4 antwoorden 1,616x bekeken
2 antwoorden 355x bekeken
3 antwoorden 284x bekeken
3 antwoorden 2,282x bekeken
...