Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is juist? Slakkehuis of slakkenhuis

0 stemmen
Ik zocht op vertalen.nu naar de vertaling van ''shell''. Daar stond ook bij slakkehuis. Is dat goed want volgens mij is het slakkenhuis.
Feb 19, 2012 geplaatst in Overig door Quinten van der Zand

2 Antwoorden

+2 stemmen
 
Beste antwoord
Het enige en juiste antwoord = SLAKKENHUIS
bron: van Dale

Bij vertalen-nu worden de vertalingen door elkaar gehaald Vanuit het NL is het 'slakkenhuis' Terugvertaling = slakkehuis. Even veranderen
Feb 19, 2012 beantwoord door spanishjohan
Feb 19, 2012 gewijzigd door spanishjohan
Het groene boekje zegt het ook. Het gaat erom of slak een meervoudsvorm kan hebben. Pffff
Klopt inderdaad, gaan we aanpassen!
0 stemmen
slakkehuis volgens mij want er zit maar een slak in (normaal gesproken:-))
Feb 19, 2012 beantwoord door mollandaise
Volgens mij slakkenhuis
Klopt, zie hierboven

Gerelateerde vragen

3 antwoorden 6,314x bekeken
4 antwoorden 3,396x bekeken
3 antwoorden 423x bekeken
2 antwoorden 449x bekeken
...