Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wat is Bromance in het nederlands

0 stemmen
Bromance is een engels woord en ik zou graag willen weten wat het betekent
Feb 14, 2013 geplaatst in Engels door Gerline de Pater

3 Antwoorden

–1 stem
 
Beste antwoord
Het word vertaald als broederliefde, wanneer 2 vrienden die niet bepaald broers moeten zijn zich wel zo gedragen. Ze zijn hele goede vrienden en zouden wel broers kunnen zijn
Feb 14, 2013 beantwoord door Joli
Feb 14, 2013 geselecteerd door Gerline de Pater
Oke bedankt voor dit antwoord
Dit is de encyclopedische uitleg van bromance en niet een leuterverhaaltje over broers zich als niet-broers gedragen of niet gedragen moeten (kunnen):

A bromance is a close non-sexual relationship between two (or more) men, a form of affectional or homosocial intimacy
Etymology (=afkomst)
Bromance is a portmanteau of the words bro or brother and romance

Te zwijgen over de grove spelfout. Nieuwe spelling???
0 stemmen
het is net alsof je je beste vriendin 'twinsister' kunt noemen, je komt heel goed overeen en dat kun je zien (One direction bijvoorbeeld, iedereen weet dat ze bromances hebben) maar dat is geen echte relatie als in daten ofzo!!
Mei 8, 2013 beantwoord door Caitlin Muyllaert
–2 stemmen
Een bromance is een nauwe niet-seksuele relatie tussen twee (of meer) mannen

Kofferwoord voor brother + romance.
Feb 14, 2013 beantwoord door spanishjohan
Mei 9, 2013 hertoond door spanishjohan

Gerelateerde vragen

4 antwoorden 2,790x bekeken
2 antwoorden 131x bekeken
1 antwoord 119x bekeken
4 antwoorden 213x bekeken
...